Saturday, 22 February 2014

Fungsi dan Tanggungjawab Jawatankuasa Dokumentasi 5s



•        Mengadakan mesyuarat di  kalangan ahli jawatankuasa bagi mendapatkan idea atau pandangan berhubung tugas-tugas yang perlu dilakukan oleh jawatankuasa.

•        Merancang aktiviti-aktiviti pelaksanaan Amalan 5S.

•        Menyediakan garis panduan atau prosedur berkaitan Amalan 5S yang perlu diambil tindakan oleh semua warga kerja Jabatan.

•        Membantu kawalan dan pemantauan ke atas penyeragaman yang perlu dilakukan.

•        Memaklumkan perkembangan aktiviti jawatankuasa kepada Jawatankuasa Kerja dalam mesyuarat.

•       Menyelenggara fail Jawatankuasa sendiri.

•      Melakukan proses semakan fail dokumentasi bagi Jawatankuasa dan Zon.

•       Menyediakan dan memastikan Sudut 5S Jawatankuasa Induk sentiasa dikemaskini dari semasa ke semasa.

•       Menyelenggara Bilik 5S



seterusnya...

No comments:

Post a Comment